Konstrukcja samochodu chłodni
Nie każdy samochód nadaje się do tego, by być chłodnią. Przede wszystkim nie mogą nimi zostać auta o konstrukcji szkieletowej. Powód jest prosty – wraz z upływem czasu na złączach zaczną się pojawiać odkształcenia, a te wpłyną źle na kondycję pojazdu, a mogą także stanowić zagrożenie podczas jazdy. Konstrukcje szkieletowe mają także z reguły mniejszą ładowność, co w przypadku furgonu chłodni jest oczywistą wadą. Auto powinno mieć odpowiednią izolację termiczną. Do tego celu doskonale nadaje się pianka poliuretanowa.
Czasem korzysta się także z pianki polistyrenowej, jednak wielu nabywców unika tego rozwiązania, jako że ten rodzaj materiału jest łatwopalny. Furgon chłodnia powinien mieć także odpowiednie pokrycie malarskie. W tej roli najlepiej sprawdza się farba proszkowa. Poza tym często stosuje się także emalię samochodową. To rozwiązania, które dobrze znoszą próbę czasu – charakteryzują się doskonałą trwałością. Producenci podkreślają także niezawodność tego rodzaju pokryć.